اسلام .قران.اهل بیت علیه السلام

اسلام .قران.اهل بیت علیه السلام

یاداشت های دختر طلبه
اسلام .قران.اهل بیت علیه السلام

اسلام .قران.اهل بیت علیه السلام

یاداشت های دختر طلبه

ارزش اسلام در دنیا امروز

ظاهراً زندگی در دنیای امروز بسیار پیچده و مبهم شده و انسان امروز نیز انسان پیچیده ای است ، ای بسا انسانهایی که در قالبی اسلامی و جان برکف با حملات جنون آمیز زائران خانه خدا و زیارتگاههای مسلمین را هدف قرار داده و موجبات کشتار هم دینان خود را فراهم می آورند یا در جایی دیگر می بینیم زلزله یا طوفان عده ای را داغدار و بی خانمان کرده و دسته ای دیگر بجای کمک و دلداری به آنها مانند کفتارهای گرسنه به غارت اموال و دارایی بلا دیدگان و مصیبتداران می پردازند . عجیب است اینها به ظاهر نه کافرند نه بی دین و نه از یاران شیطان پس چگونه چنین اقداماتی می کنند و با اینها چه باید کرد ؟

این مسئله یک جواب آسان و درد ناک دارد و آن اینکه هر انسانی قیمتی دارد و بالاخره یک جایی حاضر می شود دین یا عقیده خود را بفروشد ، واقعیت تلخ دنیای امروز این است که اگر چه بشر اختراعات و کشفیات زیادی نموده و ظاهر زندگی متمایز و لوکس و زیبایی برای خود فراهم نموده اما ذات انسان تغییر چندانی نکرده و هنوز عادات و رفتار زمان جاهلیت را حفظ نموده و انجام می دهد ، انسان شریف با آن مغز پیچیده ای که دارد متاسفانه زیاد طاقت و تحمل فقر و گرسنگی و سختی ندارد  و خیلی آسان از راه بدر می رود و حاضر می شود ارزشهای حیاتی خود را بفروشد . بعنوان مثال : به جامعه امروز آمریکا و اروپا نگاه کنید . همجنس گرایی ، زنا ، ازدواج های نا مشروع و ناپسند ، ربا ، مشروبات الکلی ،کاباره و قمار ، عیاشی ، مواد مخدر و روانگردان و تجارت انسان و اعضای بدن ، همگی حاکی از آن است که همان رفتاری که زمان جاهلیت و بت پرستی در میان اعراب شایع بوده در غالبی لوکس و غنی شده در پیشرفته ترین کشورهای دنیای امروز هنوز انجام می شود . شگفتا قرآنی که چهادره قرن پیش در عربستان نازل شده هنوز در دنیای امروز قابل ابلاغ و اجراست . ازدواج دو خواهر با یک مرد ، ازدواج زنهای شوهر دار قبل از طلاق با یکی دیگر و ازدواج مرد با مرد و تمامی رفتارهای بشر به ظاهر متمدن و آزاد امروزی همگی حاکی از آن است که آمریکا و اروپای امروز هنوز زمان جاهلیت چهارده قرن پیش جهان عرب را تجربه می کند و نیازمند کسی است که با اقتدار و اطمینان قوانین به روز شده قرآن را به آنها ابلاغ نماید . ولی اسلامی که پیروانش مشتی آدمهای اوباش و عقب افتاده و بی فرهنگ که هنوز نمی توانند مشکلات و کشمکشهای روزمره خود را رفع نمایند با چه جراٌت و جسارتی می خواهد فرهنگ غرب را به چالش بکشد ؟ 

چطورمی توان اثبات نمود که این ذات اسلام نیست و اینها مسلمان نیستند !

 امروز اسلام حتی در سرزمینهای خود نیز غریب است  . پس  اسلام امروز دو مشکل اساسی در پیش رو دارد اول ،  نیاز به اجرایی شدن و اجرایی شدن اسلام یعنی من وشمای اسلامگرای جستجوگر بایستی از رفتار و خصلتهای کودکانه دست بر داریم و متحول شده و مسلمان حقیقی شویم .دوم ، دین اسلام بایستی مستدل و شفاف و قوانین آن به روز و منطقی و به ربان ساده  بازنویسی شوند بطوری که هیچ جای شبه نماند و کسی نگوید این برای ما گویا نیست .

قرآن با چیدمان خاص و سازگار با زبان عربی نازل شده ، ولی هم اکنون برای جهانی شدن بایستی به زبانهای رایج روز دنیا آسان و شیوا ترجمه و در اختیار عموم قرار گیرد .

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.